گفتگو با طلبه جهادگری که عروسی خودش را عقب انداخت +کارت دعوت متفاوت
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۸۴۱۵
طلبه جهادگر بابیان اینکه خدمترسانی به بیماران نزد خداوند بسیار باارزش است، گفت: زندگی طلاب باید همانند ائمه و در راستای تبلیغ دین باشد.
به گزارش مشرق، شاید برای همه انسانها روزهایی ماندگار و خاطرهانگیز باشد، روزهایی که سالها برای آن برنامهریزی کرده و بعد از آن نیز تا سالهای سال خاطرات آن روز برایمان مهم باشد و در ذهنمان تداعی شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سالروز ازدواج، تولد فرزند و.. همه و همه از روزهایی است که سالها در ذهن ما انسانها میماند اما در این میان هستند افرادی که در مسیر خدمت به مردم و کمک به هم نوعان خود قید برخی از برنامههایی که سالها برای آن لحظهشماری کردند را میزنند.
علی بدرلو یکی از همین افرادی است که زمان برگزاری مراسم عروسی خودش را به عقب انداخته و در عوض به یاری بیماران و کادر درمانی شتافته است.
وی دلیل این اقدام خود را بیان کرده و توضیحاتی نیز در زمینهٔ خدمترسانی جهادگران سلامت بهخصوص طلاب جهادگر داده است که در ادامه میآید.
علی بدرلو، طلبهای پایه دوم مقطع کارشناسی رشته اخلاق در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هستم.
از همان روزهایی اولی که بحث حضور طلاب در بیمارستانها مطرح شد به همراه سایر جهادگران وارد عرصه خدمترسانی به بیماران شدیم.
کار ما در بیمارستان فرقانی از آبمیوهگیری و امدادرسانی و خدماتدهی به بیماران شروع شد بهطوریکه با تهیه بستههای خوراکی و آشامیدنی روزانه چندین نوبت بین بیماران و کادر درمانی توزیع میکردیم.
پس از استقبال بیماران و کادر درمانی از این حمایتها کار افزایش پیدا کرد بهطوریکه بعدازآن بیمارستان کامکار را نیز پشتیبانی میکنیم.
خدمترسانی طلاب گسترده است
بعد از گذشت چند روز از حضور طلاب جهادگر در چندین گروه ،کارها دستهبندی شد بهطوریکه یک گروه از طلاب بستههای خوراکی و آشامیدنی را تهیه و آماده میکنند.
گروه دیگری کارهای خدماتی و.. را انجام میدهند و گروه دیگر نیز در داخل اتاقهای بیمارستانها بهعنوان همراه مریض و بیمار هستند و از نظر روحی و روانی به بیماران خدمترسانی میکنند.
البته غسل، کفنودفن فوتیهای این بیماری نیز از دیگر اقداماتی است که توسط طلبهها انجام میشود.
نباید مردم دچار اضطراب شوند
باید این مهم را به مردم توصیه کنم که حتماً اصول بهداشتی را رعایت کنند اما درعینحال نباید مردم دچار اضطراب و استرس بشوند تا این بحران نیز بگذرد.
این هم در ذهن ما باشد که این عالم را منحصر در ماده نمیدانیم و خدایی نیز وجود دارد پس این اعتقادات نیز باید در نظر ما بهعنوان بندگان خداوند باشد و از خواندن ادعیه و نماز نیز در کنار توصیههای پزشکی غفلت نکنیم.
مردم به سخنان متخصصین دینی نیز گوش دهند
در جریان اخیر وقتی متخصصین علم پزشکی بر روی یک سری محدودیتها تأکید کردند بهسرعت مراجع تقلید نیز بر روی آن تأکید کردند حال اینکه جامعه پزشکی و بقیه مردم همین حس و گوش به حرف بودن را نسبت به متخصصین دینی داشته باشند و اگر این متخصصان موضوعی را جایز ندانستند آن کار را انجام ندهند.
خدمت به بیماران مهمترین هدفم از حضور در بیمارستان بود
بههرحال شهروندان درگیر یک مشکلاتی شدند که ناشی از شیوع این بیماری بود و این وظیفهای ما هست که در حد توان خودمان به این عزیزان کمک کنیم.
در شرایط کنونی که به بستگان و همراهان بیماران اجازه حضور در بیمارستان داده نمیشود حضور و صحبت کردن با بیماران ازنظر روحی و روانی تأثیر بسیار زیادی دارد.
جوانان حزباللهی پایکار هستند
بد نیست به این نکته هم اشارهکنم که در بیشتر این بحرانهایی مانند سیل، زلزله و بیماری که برای کشور به وجود میآید کسانی پایکار آمدهاند که همیشه عدهای اندک این افراد را به مسخره میگرفتند اما بااینحال بازهم شاهد هستیم که در مرحله اقدام بچههای حزب الهی وارد میدان میشوند و خطر را به جان میخرند.
زمان برگزاری مراسم عروسیام به عقب افتاد
شیوع بیماری و همچنین ضرورت خدمترسانی به بیماران موجب شد که مراسم عروسی خودم که ۱۵ اسفندماه بود را به عقب بیندازم و با تمام توان در خدمت بیماران باشم.
سؤالی که دوستان و آشنایان از من داشتند در خصوص کارت عروسی بود که برای آنها جالب بود.
درواقع همانطوری که اساتید ما بیان کردند طلبگی به این صورت نیست که ساعت کاری داشته باشد بهعبارتدیگر طلبگی یک شیوه زندگی است و ما با این اعتقاد طلبه شدیم.
طلبگی یک نحوهای زندگی کردن است که ساعت کاری ندارد و همه شئون یک فرد را شامل میشود و در واقع زندگی طلبه تبلیغ دین است.
در خصوص مراسم ازدواج نیز باید سیره و روش این مراسم رعایت شود حال اینکه نوع برگزاری آن برای طلبهها بسیار مهم است چون سیره طلاب در زندگی باید همانند ائمه و اهلبیت (ع) باشد.
از ابتدای کار این موضوع را با همسرم در میان گذاشتم و در خصوص کارت عروسی نیز به دنبال این بودیم که کارت عروسی نیز بهعنوان یک نماد فرهنگی باشد.
برای خود مراسم عروسی تالار نگرفتیم هرچند که توانایی آن را داشتم و این بُت را که عروسی حتماً باید در تالار باشد را شکستیم چراکه برخی از افراد توانایی برگزاری عروسی در تالارها را ندارند.
در خصوص جهیزیه هم سعی کردیم همان ساده زیستی را لحاظ کنیم چراکه می میشود بدون تجملات نیز زندگی کرد.
در خود کارت عروسی نیز خواستیم که یک فرهنگسازی صورت بگیرد و در آن از پیام شهدا، رهبر انقلاب و شعری از امام زمان استفاده کردیم تا مایه ذکر و عبرتآموزی شود.
در خاتمه این را هم بگویم که انتظار میرود مردم با رعایت توصیههای وزارت بهداشت خودشان اولین قدم را در مبارزه با این ویروس بردارند.
منبع: خبرگزاری حوزه
منبع: مشرق
کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید مدافعان سلامت ویروس کرونا طلبه جوان طلبه جهادگر وزارت بهداشت عروسی سلامت مراسم عروسی کارت عروسی خدمت رسانی سال ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت سادهانگارانه | پسموضوع حجاب دقیقا چه میگذرد؟
فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلالهای درون دینی شاید برای گروههای حوزوی مناسب باشد.
عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی با عنوان «مناظره در مورد حجاب» در روزنامه اعتماد نوشت:
سایت «مدرسه آزاد» گفتوگوی به نسبت مفصلی (اینجا ببینید) را میان دکتر محسن برهانی و دبیر سابق «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» انجام داده که با دیدن آن متوجه میشویم، چگونه سرنوشت یک جامعه و مردم به ذهنیتهای سادهانگارانه گره خورده است. ذهنیتهایی که نه آشنایی کافی با فقه و کلام دارد و نه بهرهای از حقوق و جامعهشناسی برده است و نه حتی چارچوب عملی قابل اجرا و موثری دارد.
اینکه در پس ذهن حکومت در موضوع حجاب چه میگذرد، روشن نیست. حداقل برای بنده روشن نیست، چون خیلی کلی و کلان فقط به ضرورت فقهی و قانونی آن اشاره میشود. ولی اگر سخنان رییس ستاد مزبور را موضع رسمی تلقی کنیم در این صورت، آقای دکتر برهانی به دلیل آشنایی و تسلط بر هر دو حوزه فقه و حقوق به خوبی نشان میدهد که ادعاهای طرف مقابل به کلی نادرست است. ضمنا توجه کنیم که طرف مقابل رییس ستاد مهمترین نهاد رسمی برای ترویج حجاب و مقابله با بیحجابی است، بنابراین باید قویترین فرد حکومت در توجیه و دفاع از حجاب باشد ولی تعجب از این رو بود که اصولا ایشان چگونه پذیرفته که در چنین گفتوگویی شرکت کند.
کافی است به حدود ۳۰۰۰ نظری که فقط طی دو روز در زیر فیلم این مناظره گذاشته شده است، نگاهی بیندازند تا ببینند آنگونه دفاع کردن از حجاب و خدا و حکومت اسلامی دقیقا تایید تحلیل آقای برهانی است که نه تنها موجب تقویت حجاب نمیشود، سهل است که منجر به بدبینی بیشتر مردم از ارزشهای اسلامی و حکومتی نیز میشود. در واقع باید توصیه کرد که همه دستاندرکاران حکومت این مناظره را ببینند. اگر واقعا کفه گفتوگو را به سود دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیدند خب این را رسما اعلام دارند تا همه متوجه شوند مبنا و منطق قانوننویسی و سیاستگذاری در ایران چیست و دیگر بحث را ادامه ندهند.
ولی اگر معتقدند که استدلالهای مهمتری برای دفاع از سیاستهای جاری در امر حجاب دارند آنها را در گفتوگویی دیگر اظهار کنند. خوبی گفتوگو در این است که شنونده یکسویه به قاضی نمیرود. نکته بسیار مهمتر در ذهنیت نادرستی است که این افراد از نقش مردم در جمهوری اسلامی دارند که گفتوگو را بلاموضوع میکنند و این خطرناک است. چنین رویکردی در آغاز انقلاب مطلقا جایگاهی نداشت و اصولا هم نمیتوانست با مفهوم انقلاب سازگاری داشته باشد. ولی چگونه شده که ۴۵ سال بعد از انقلاب عدهای به خود جرات میدهند که خود را متولی حقانیت معرفی کرده و برتر از اراده مردم تعریف کنند؟ جالبتر اینکه طرفداران این رویکرد حتی قادر به ارایه یک اندیشه منسجم از آنچه میخواهند انجام دهند، نیستند. نه درکی از تفاوت حق و تکلیف و نه تحلیلی از فلسفه حقوق و جامعهشناسی کیفری دارند. استدلالهای رایجشان در حد روزنامهنگاری دیواری مدارس است. به علاوه شیوه مواجهه با مردم و اقناع آنان باید بر اساس عقلانیت و ادبیات عمومی و سخنان دقیق و مبتنی بر آمار و منطق علمی باشد.
اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلالهای درون دینی شاید برای گروههای حوزوی مناسب باشد. برای مقابله با بیحجابی همه اصول و قواعد شرعی، حقوقی، سیاسی و نیز اجرایی و انتظامی را دچار اختلال جدی میکنند تا این پدیده رخ ندهد در حالی که اندکی تامل نشان میدهد که احتمال چندانی برای تحقق این هدف، نه تنها وجود ندارد، بلکه بسیار پرهزینه خواهد بود.
عجیبتر اینکه قرار دادن پلیس و دستگاه قضایی جلوی مردم و به میدان آوردن تمام توان حکومت برای مقابله با امری اجتماعی که ماهیت آن مجرمانه نباشد، قابل فهم و دفاع نیست و همه این نیروها را مستهلک و اتفاقا مردم و زنان را بیشتر عصبانی و منزجر میکند. ادامه رسیدگی به طرح حجاب با گفتوگوهای غیرشفاف گویای واقعیت است. چرا شورای نگهبان چنین وضعیتی را میپذیرد و مذاکرات با تعدادی از دستاندرکاران طرح درباره جزییات این قانون را شفاف نمیکند؟ چرا باید موضوعی را جرمانگاری کرد در حالی که مردم نه تنها از آن حمایت نمیکنند، بلکه از زنان و دخترانی که مورد هجوم واقع میشوند، حمایت میکنند؟
مردم باید از اجرای قانون توسط نیروی انتظامی یا هر نهاد دیگر استقبال کنند ولی این چه قانونی است که امام جمعه قم میگوید: از نیروی انتظامی و همه کسانی که زخم زبانها را به جان خریدند، تشکر میکنیم یا فرمانده انتظامی بگوید: «هیچ ارادهای، تهمتی، افترایی، هیچ سرزنشی و شماتتی ما را از این راه پر فیضی که حضرت حق در برابرمان قرار داده به عقب نخواهد راند.» مگر قرار است در مواجهه با جرم کسی را سرزنش کنند؟ پس آنچه که با آن مقابله میشود حداقل از نظر مردم جرم نیست.